Buitenbeen, elders leven en werken

zaterdag, oktober 07, 2006

Behandeld fruit

Mijn collega, die morgen naar huis keert, heeft als geschenk twee grote kisten fruit gekregen. 'Om mee naar Belgie te nemen'. Wie neemt er nu fruit mee op een vliegtuig? Als het al zou mogen, is het toch totaal onhandig om met twee kisten fruit rond te sjouwen.
Gevolg: hij heeft mij het fruit gedonneerd. Nu staat hier op mijn hotelkamer een hoeveelheid fruit, waar je je gerust ziek aan kan eten.

En goh, wat is er met dat fruit gebeurd? Het lijkt wel met hormonen behandeld, dat kan niet anders. Zitten in de kist: mega-perzikken, mega-peren en niet te vergeten de appelmeloen. Zo wil ik het toch noemen, want het ziet eruit als een mega-appel zo groot als een meloen en de smaak ligt ergens tussen beide in. Eigenlijk is het een nashi-peer of appelpeer, fruit dat hier als luxegeschenk wordt beschouwd. Weet niet wat ik moet doen als ik woensdagochtend weer terug naar mijn appartement ga. Overschot van het fruit terug meenemen, maar dan merken de schenkers dat ik het fruit heb gekregen en dat kan niet te bedoeling zijn. Of gooi ik het gewoon weg........

1 Comments:

Een reactie posten

<< Home