Buitenbeen, elders leven en werken

zondag, november 12, 2006

Beste Jolin

Zowat een week geleden zag ik je voor het eerst op MTV. Je bent een ster in Taiwan, meer nog 'de' ster van Taiwan. Dit jaar mag jij de titel van best verkopende recording achter jouw naam schrijven. Van het album "Dancing Diva" heb je nu al meer dan twee miljoen exemplaren verkocht. Stilzitten is duidelijk niet voor jou, want zopas verscheen alweer een nieuw album "Dancing Forever". Samen met het verzamelablum en de concertregistratie brengt dat de teller dit jaar op vier. Breng je ook nog een kerstalbum uit of laat je het nu even rusten?
Het is moeilijk om je te ontwijken, je bent overal: de achtergrondmuziek in het restaurant, de muziekkanalen op TV, de ringtones van mijn teamleden, de play-back show in het centrum van Taipei.
Iedereen houdt van jou, echt waar en dat is net wat ik zo geweldig vind. Voor mij ben je meer dan die knappe zangeres met de prachtige stem, die zo wulps kan dansen. Jij, jij bent mijn openingszin. Je naam en wat weetjes over jouw persoon (dank je, wikipedia) samen met een paar chinese woorden opent deuren. Dankzij jou win ik onmiddellijk de sympathie van elke Taiwanees, ook van diegene die wegens de taalbarriere niet met me kan communiceren. Een van hen wist mijn poging tot integratie zodanig te apprecieren dat ie me bedankte met jouw laatste cd.
Trouwens, die actie, die je samen met McDonalds opzette, voor de kansarme jongeren vind ik ook geweldig. Ik heb me alvast een 'Jolin'-zweetbandje aangeschaft.

Dank je, Jolin, dank je voor alles!
groeten,

Jouw Belgische fan.

1 Comments:

Een reactie posten

<< Home