Buitenbeen, elders leven en werken

dinsdag, november 07, 2006

Dwalen

Ik, ik zou Taiwan ontdekken. Neen, niet alleen Taipei, ook de rest van het land. Taiwan is immers meer dan zijn hoofdstad. Wat te zeggen van de prachtige bergketens in het midden van het land of de leuke havensteden in het Zuiden. Ik zou niet elk weekend mee richting Taipei trekken, ik zou zelf vervoer organiseren richting natuur. Had alvast een reisgids gekocht, want ik, ik zou ... zoveel.

Ondertussen is het zout al lang verdwenen. Ongekruid en bijna doelloos dwaal ik rond in de grootstad, gewillig laat ik me meeslepen door de bruisende stroom. Bij elke splitsing wordt getost in mijn hoofd, kies ik een richting op zoek naar een plaats om even te genieten, genieten van het moment, van het gebeuren om me heen, van een glimlach, een gebaar, een woord van herkenning. Temidden van de drukte vind ik rust.

1 Comments:

  • zolang je er maar van kan genieten is dat allemaal ok, en je hebt nog tijd genoeg voor toeristische uitstapjes als je het ronddwalen wat beu zou worden

    By Anonymous Anoniem, at 12:34 p.m.  

Een reactie posten

<< Home