Buitenbeen, elders leven en werken

zaterdag, november 01, 2008

Openheid

Ik: Hoe gaat het met jouw vrouw? Het werk, heeft ze al betere studenten?
Hij: Jaja, dat gaat goed. Ze heeft een geweldig goeie studente. Is echt een opsteker voor haar.
Ik: En haar andere job, haar werk in de modezaak?
Hij: Dat was heel goed.
Ik: Hoe bedoel je, was heel goed? Is heel goed wil je zeggen?
Hij: Ze is gestopt. Vrijdag was haar laatste dag.
Ik: Ach zo.
Hij: Weet je, ze heeft een baby van binnen.
Ik: Wow, proficiat! Je wordt vader!!! Geweldig nieuws.
Hij: Het is een hele kleine baby hoor, vijf millimeter groot.
Ik: Hoeveel weken is ze zwanger?
Hij: Vier of vijf.
Ik: Oh, dat is pril. Mooi dat je het mij al vertelt, zal het geheim houden. Mag ik haar al feliciteren?
Hij: Ja, natuurlijk mag je haar feliciteren. Het is ook niet nodig om dat geheim te houden.
Ik: Echt? Heb je het al aan andere mensen verteld?
Hij: Iedereen op haar werk weet het al, mijn beste collega's ook, onze ouders en grootouders en mijn vrienden.
Ik: Wow, zo snel.

Hij: Ah ja, mijn schoonzus is ook zwanger. Mijn broer krijgt een zoontje, maart volgend jaar.
Ik: Amaai, familie-uitbreiding. Wens hem proficiat van mij. En weten jullie de naam van hun zoontje ook al?
Hij: Neen, ze zijn er nog niet uit.
Ik: Maar indien ze dat wel al wisten, zou dat dan ook verteld worden?
Hij: Jaja, geen probleem.
Ik: Vreemd, bij ons wordt dat allemaal geheim gehouden.

1 Comments:

  • juist gelezen in de krant. mensen in usa bellen naar krant om te zeggen voor wie ze hebben gestemd. dat mag bij ons ook niet: vragen voor wie iemand heeft gestemd. waarom zou alles bij ons zo geheim moeten worden gehouden??

    By Anonymous Anoniem, at 10:20 p.m.  

Een reactie posten

<< Home