Buitenbeen, elders leven en werken

vrijdag, oktober 13, 2006

Ochtendgym

Ieder ochtend, zo tussen zes en half zeven verzamelt de buurt zich op het pleintje tussen de appartementsblokken voor een sessie ochtendgym. Niets zo goed om een dag mee te beginnen. Rechterarm naar linkervoet, linkerarm naar rechtervoet, strekken, buigen, ..... alles komt aan bod. Jammer genoeg, hoort daar ook muziek bij. En zo komt het dat ik elke dag bij het ochtendgloren wakker word op de tonen van de Taiwanese gymmuziek. Hoe dat klinkt, wel vandaag hadden ze het speciaal cassetteje mee: het Europees volkslied op zijn Chinees. Moest je het niet weten, het Europese volkslied is een deel van de negende symfonie van Beethoven. Je kan er volgende tekst bijzingen: kom, zing een vredeslied en leer het aan je broeder. Ja, zing een vredeslied, zoek in elkaar het goede.......etc.
Dat is me vanochtend net niet gelukt. Die Taiwanezen hebben de tekst iets aangepast.

Moet zeggen dat ik wel een keer wil gaan meedoen, kwestie van de buren eens te ontmoeten. Goed contact met de buren kan immers nooit kwaad. Of het er ooit van zal komen, valt echter te betwijfelen: ben nu eenmaal geen ochtendmens en het zou een wonder zijn als een van mijn buren Engels spreekt.

2 Comments:

  • tegenwoordig sta ik regelmatig op rond 6u15 om even later een vroege trein te nemen, maar ik kan me voorstellen dat jij dat uur nog net iets te vroeg vindt om "muzikaal" wakker te worden

    By Anonymous Anoniem, at 12:12 p.m.  

  • toch proberen, zou ik zeggen. misschien spreken je buren wel nederlands. dat was in turkije niet anders

    By Anonymous Anoniem, at 7:19 p.m.  

Een reactie posten

<< Home