Buitenbeen, elders leven en werken

vrijdag, oktober 20, 2006

Overlevingspakket

Als iemand naar Taiwan komt, vraag ik slechts een ding: om alle humo's van de laatste weken mee te brengen. Neen, ik ben geen fervent humolezer. Hoewel het blaadje elke week op de salontafel ligt, lees ik meestal enkel de titels en de onderschriften bij de foto's, hooguit een artikel.

Maar oh, alles is zo anders in het buitenland. In het vliegtuig, op restaurant, op cafe, ik neem de humo overal mee. Sinds ik dat doe, zit ik er echt niets meer mee in om alleen op restaurant te gaan. Vaak heb ik niet eens gezien wie er nog zit te eten, zo gedreven doorworstel ik het bekende tijdschrift.

De projectverantwoordelijke, die afgelopen woensdag in Taipei aankwam, is de eerste die de meebrengopdracht kreeg uit te voeren. Groot was echter mijn verbazing, toen ie de frigo opentrok om daaruit een pak te halen. Survival kit stond er op. Een goeie collega had er naast de tijdschriften ook madeleine cakejes en danio's in gestopt. Wat fijn, speciaal om mij een 'ik ben op m'n werk in belgie' gevoel te geven.

3 Comments:

  • Toch verschrikkelijk: je in 't buitenlannd toch in belgiĆ« willen voelen. Net als de toeristen die in Senegal of Hongkong biefstuk-friet bestellen!

    By Anonymous Anoniem, at 7:15 p.m.  

  • Niet akkoord met vorige commentaar. Het kan best leuk zijn om ook in het buitenland eens iets typisch Belgisch/Vlaams te willen lezen. Voor de rest zal je je nog wel genoeg kunnen inleven in het dagelijkse leven van de 'gewone' Taiwanees.

    By Anonymous Anoniem, at 12:05 p.m.  

  • ook niet akkoord, wie sleept er hier zijn ganse huishouden mee als ze op reis gaat.. :p ?

    By Anonymous Anoniem, at 4:23 p.m.  

Een reactie posten

<< Home