Buitenbeen, elders leven en werken

maandag, oktober 16, 2006

Routine

Terwijl de eerste week er een van big bang was, is de tweede week die van de gewenning geworden. De teamleden op het werk, het drukke werkschema in Lukang, de rustige weekends in Taipei, het ontbijt langs de kant van de weg, de avondsnack ergens tussendoor, .... het wordt een routine. Leuk toch, routines, de basis van ieders leven. Soms worden ze doorbroken, zoals toen ik naar Taiwan kwam, maar algauw bouwen we er nieuwe op. En maar goed ook, want het helpt om je ergens op je gemak te voelen. Als er gewenning optreedt en de intiele verkenning voorbij is, begin je automatisch volgens een bepaald patroon te leven. Dat heb ik deze week onbewust gedaan. En zo komt het dat ik mij hier al een beetje thuis begin te voelen in dit land, in deze steden, in dit hotel, in dit appartement. Het gaat goed met mij.