Buitenbeen, elders leven en werken

vrijdag, februari 15, 2008

Gedwongen meditatie / Taal is functioneel

Taal is functioneel vandaag.
Geen zinnen, neen, geen zinnen.
Woorden, en die woorden zijn me tot nut.
Hotto kohie, er wordt een warme kop koffie gebracht.
Lunch, ok, en daar volgt de lunch.

Taal is functioneel vandaag.
Nooit eerder was taal zo functioneel.
Zo zonder ruis, alleen boodschap.
Ik zeg niets,
of net heel veel.

Taal is functioneel vandaag.
Elk woord lokt een actie uit.
Woorden zijn beter dan zinnen.
Korte woorden, eenvoudige woorden.

Taal is functioneel vandaag.
Staccato, geen legato.
Het is geen keuze.

Neen, dit is geen klooster.
Dit is Japan.
Het binnenland, verstoken van buitenlandse invloeden.
Vriendelijk, maar onbegrijpend.

Taal is functioneel vandaag.
Ik leg me er bij neer en hul mij in een gedwongen meditatie.

2 Comments:

  • amai, zo poëtisch...

    By Anonymous Anoniem, at 3:38 p.m.  

  • inderdaad, heel poëtisch, echt mooi verwoord (maar valt dat zwijgen je niet te zwaar?) :-)

    By Anonymous Anoniem, at 4:21 p.m.  

Een reactie posten

<< Home